SPT - Skit på tangenterna -

Det här var en morgon på hösten 2009 och jag jobbade på Jetpak.
Jag kom stressad till jobbet och skulle för min rumskollega berätta om alla idioter som hade varit ute i rusningstrafiken. Jag sätter på min dator på dockningsstationen och genast ljuder ett ljud som låter som ett billarm. Jag stänger av datorn och sätter på den igen. "Larmet" går och vi båda undrar vad i herrans namn som har hänt med min dator.
Eftersom jag är sammanboende med en IT-expert har jag fått lära mig att kolla alla eventualiteter innan man ringer IT-supporten. Jag kollar därför att alla nätsladdar är i och elkontakter anslutna. Allt är som det ska och jag ringer därför supporten. De kommer på en gång och medan Jonas håller på vid min dator så hänger jag av mig jackan och fortsätter prata med min rumskompis.

Jonas reser sig och säger:
- Jaha, då var det fixat.

Jag svarar:
- Men herregud vad snabbt du fixade det där. Vad var det för fel?

Jonas:
- Äh, jag plockade bara bort din handväska från tangentbordet....

Mittemot i korridoren satt IT-chefen och suckade. Och jag borde kanske också berätta att jag hade titeln Kvalitetsansvarig då.
Och tänk, jag har inte vett att skämmas, jag tycker det fortfarande är en urkul historia.
Ungefär så här såg det ut:


// Najno

Kommentarer
Malin säger:

Typiskt dig! Ha ha

2010-08-25 | 21:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback