Lång hundpromenad

Efter jobbet gick Ove och jag på en kvällspromenad med Chili. På vägen passerar vi kompisarna hus och de sitter ute och har precis ätit kräftor med sina barn.
Barnen har lämnat de vuxna och istället tar vi deras plats och plötsligt har en vanlig lördg kväll förvandlats till en riktig fest.
Jag hann med tre glas vin, en Baileys, en kopp te, ostpaj, kräftor och blåbärskaka. Herregud vad jag kan smäll i mig.
Värdinnan blev pruttfull och gick och la sig. Snäll som jag är la jag mig också. Ville ju inte att hon skulle vara ensam.
Höll på att somna då jag kom på att dottern varit på fest och säkert var hemma nu och inte visste var vi var. Vi skulle ju liksom bara gå ut med hunden.

Ja, ja, nu är hela familjen samlad och det är dags för hopp i spiltan.

Natti natti

// Najno

P.S. Så här såg det ut på perrongen på vägen hem idag. Om det är dimmigt på bilderna är det för att det var som värsta smoggen i stan idag. En riktig huvudvärksdag alltså D.S


Kommentarer
Anonym säger:

Allt som vanligt då....med värdinnan som blev för full.

2010-08-22 | 23:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback