Jag är Bamsehungrig

Medverkande: Min kära mor och far
Plats: Clock i Uppsala (det är alltså länge sen denna historia ur verkligheten utspelar sig)



Mor och far ska för första gången gå på Clock och äta hamburgare. När de kommer in och spanar in beställningstavlan har alla hamburgare konstiga namn.
Mamma: Jag vill bara ha en ostburgare.
Pappa: Ja, jag är jättehungrig så jag tar ett Bamsemål
Mamma: Ja då tar vi det.

De kommer fram till kassan och beställer:
- En ostburgare och ett bamsemål.
Tjejen i kassan frågar:
- Vill du ha ritblock eller inbjudningskort?
Pappa håller masken och säger:
- Jag tar inbjudningskorten.

Behöver jag säga att mamma är redan på väg ut mot bilen på parkeringen storskrattande och skämmig. Efter kommer pappa med en ostburgare och en låda med bild på Bamse innehållande pytteliten hamburgare och pytteliten pommes frites och liten läsk.
Länge stod sen kartongen med Bamse i familjens bokhylla som minne.

// Najno

Utdrag ur Wikipedia:
Bamse var den nu nerlagda hamburgerkedjan Clocks ansikte utåt mot barnen. Bland annat sålde företaget Bamsemeal, en liten pappersbox prydd av Bamsemotiv bestående av en hamburgare, pommes frites, liten läsk samt en leksak. Exempel på leksaker som ingick var pins föreställande Bamse, Skalman, Vargen och Lille skutt. Vid en del barnkalas klädde sig en Clockanställd i en Bamsekostym och skojade med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback