Hur många minuter på en kvart?

Så här presenteras programmet Quizzo, som jag tittade på:
"Direktsänt tävlingsprogram. Avsnitt 73. Här finns chansen att vinna många sköna kronor. Programledaren hjälper till att lösa olika bokstavsmixar och andra kluriga spel. Allt som behövs är en telefon och huvudet på skaft."
En av programledarna är hon som spydde i direktsändning, men i det här programmet var det en annan tjej som skötte snacket.


Och snacket, ja herregud vad hon pratade och skrek, det var därför jag stannade kvar. Det var bara en minut kvar av inringningstiden och det saknades en bokstav i ordet (jag kommer inte ihåg vad det var för ord). Hon blev galnare och galnare och till slut ringde det in en tjej och svarade rätt!
Programledaren: Tjoho, nu ska du bara svara på en liten fråga så är 5000 kronor dina!
Tjej (piper fram): Jaha,
Programledaren: Kom igen, den här tar du!
Tjej: Ja (pip igen)
Programledaren: Nu kommer frågan!
Tjej: Jaha (ännu pipigare)
Programledaren: Är du beredd?
Tjej: Ja (väldigt pipigt)
Programledaren: Nu får vi skynda oss, programtiden är snart slut.
Tjej: Oj, (piper hon)
Programledaren: Hur många minuter går det på en kvart?
Tjejen i telefonen säger ingenting för det blir helt tyst.
Jag (Nina) hinner tänka att detta är väl inte möjligt.
Programledaren (skriker): Nu måste jag ha ett svar för programtiden är snart slut.
Tjej: Sju och en halv minut
Programledaren: Det var fel, nu är programmet slut och sen gick slutvinjetten.

Jag satt med gapande mun och därefter skrattade jag så jag nästan kissade på mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback