Alltid gladare (och lite irriterad på tåget)

I morse stod den där i snöskrud. Den fina Rosersbjörken. 


När det gått ett år ska ni få hela bildserien. Redan nu ser jag på de tagna bilderna skiftningarna som man inte ser varje dag. Kul. 

Och så blir jag så glad när jag slipper gamla sunktåget på morgonen och får åka "nya" tåget, som inte är så nytt längre. 


Inte en människa så långt ögat når. 

Idag var det en helt vanlig dag utan speciella händelser men jag har känt mig så himla glad hela dagen. 
Kan bero på att jag träffade publikvärdskollegor jag inte sett på länge. 
Kan bero på att jag fick gå ut med chefens hund efter lunch. 
Kan bero på att broddarna till mina stövlar funkar så bra. 
Kan bero på att Sofia fått ytterligare ett jobb på Arlanda (köpte blommor till henne). 
Kan bero på att Bodilski köpte taxfree åt mig på Finlandsbåten. 
Ja, ni förstår jag har så himla mycket att vara glad för. 

Nu ikväll ringde dessutom pappa och vi hade ett kul långt samtal. Det kändes som det bästa idag!

Jag fick dock säga till en tant på tåget hem att använda sina hörlurar hon hade i öronen när hon lyssnade på musik.  
- Men jag gör ju det, svarade hon. 
- NEJ, det gör du inte!!!!, svarade jag. 

Hon hade nämligen inte satt i sladden i telefonen, så hennes hemska musik skränade i hela tågvagnen. 
Sen kunde jag fortsätta läsa, och det blev jag också glad för. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback