En dag på museet

Idag har jag, Sofia och långa killen tillbringat en stor del av dagen på Moderna museet.
Jag har ju släpat med Sofia på stans många museer ända sen hon var bebis. Kul att hon inte upplevt det som nåt negativt utan fortfarande vill hänga med när jag frågar.
Jodå, det var en sjujävlar massa människor som sprang Halvmarathon, men vi sket i dem och åkte bil ända fram till Moderna på Skeppsholmen.

Den här helgen är sista dagarna på en väldigt fotovänlig och väl fotograferad utställning. Hela sommaren har jag sett prickiga bilder på sociala medier.
Yayoi Kusama heter konstnären.

Den här konstnären är inte bara besatt av prickar, hon är besatt av allt.

Visserligen blir man ju glad av färg och prickar, men jag kände ganska mycket ångest i den här besattheten. Många verk verkade vara framtvingade för att hon ska orka med livet.

Det var lite befriande när vi senare hamnade på basutställningen med galna Picasso, Dali, Matisse och andra konstnärer.

Tack, kära ungar för att ni ville hänga med mig. Det var jättekul!

Fast jag var lite nervös när vi blev "instängda" i 30 sekunder i en oändlighet av prickar....

Ute på museets gård hälsade Ove till oss, trots att han fysiskt var på innebandymatch.

Chili fick vara med mormor idag och var inte ett dugg ledsen för det. Tack mamma, för hjälpen.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback