Runda-bordskonferens hos SL

"God morgon alla anställda och särskilt ni som skriver texten på informationsskyltarna. Ja, som vanligt har vi diverse förseningar idag, faktum är att pendeltågen går inte alls eller lite hur som helst. Nån som har ett förslag på ny text på skyltarna?
- Jag tycker vi smackar på med alla möjliga orsaker till förseningarna, så folk inte kan klaga på att de inte fått information."

Ja, sådär lät det säkert på morgonmötet hos SL och Stockholmståg igår. Både till jobbet och på vägen hem stod det så här:



Ja, vad ska man säga? Bra jobbat, eller?!
Fick vänta 45 minuter på centralen, men jag köpte mig en glass och njöt av kvällssolen som värmde mig. 

Inga blommor till SL alltså. 
Men jag fick minsann blommor idag av en kollega i orkestern för att jag hjälpt henne med biljetter. 


Så fina! Herregud, jag gjorde ju bara mitt jobb. 
Efter yogan ikväll (mycket bra och roligt pass) var det tur att tågen gick på tid. Jag missade "bara" de sex första bidragen i Eurovisionsemifinalen. Lite för mycket falsksång på många bidrag för min del. 
Det ska ändå bli kul att se finalen på lördag. 
Jag har tydligen en förkärlek för Azerbadjan för även i år gillade jag låten deras.  

Hoppas ni haft en skön tisdag, nu ser vi fram emot den underbara onsdagen som ligger framför oss. 

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback