Och så var det torsdag

Vilken dag! 

Jag hann med tåget i morse med en minuts marginal. 
Jag hjälpte en pappa med barnvagn nerför en trapp och hoppade sen galant på t-banan, som sladdade in på centralen. 
Jag kom i tid till ett riktigt bra arbetsmöte. 
Jag fick besök av min kära Storch, även kallad Svanen härhemma. 
Käkade lunch med henne och garvade käken ur led. 
Jag hjälpte en medmänniska, som blivit bestulen på sin plånbok, med pengar till tunnelbanan. 
Jag gjorde en satans bra telefoninspelning på jobbet. 
Skrivmaskinsbanden jag beställt åt farmor har anlänt, (puh, de var svåra att få tag på). 
Nu ska de levereras till henne. 

Men det bästa av allt, middagen idag. 


Jo, ni ser rätt. Man kan dricka en GT på en torsdag OCH äta pannkakor. 
Notera gärna de nya drinkpinnarna. 
Vann en auktion och jag älskar dessa pinnar i stål. 

Semifinalen 2 i Eurovision sågs med förstärkt ljud. 

Det bara gick som på räls hela dagen liksom. (Och det gör det ju inte alltid som ni vet.)
Synd bara att jag glömde fota busschauffören som gjorde chins i busskuren utanför bussen medan vi passagerare steg på bussen vid Märsta station nu ikväll. 
Helt underbart!

Fler såna här dagar tack! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback