Rörigt och blandat

Nu har påsken kommit till oss på jobbet. Åtminstone påskharen med sin lill-knatte som följeslagare. 

Alla, utom jag och Chäfen tycker de är hemska. Varför det, liksom?


I veckan som gått har vi haft en massa halvmeterstyper i det stora blå. Skolkonserter för förskolor. Det är underbart att se miniorer i huset, glada och förväntansfulla. 
Damen i turkos jacka är Kats, som gick före mig härommorgonen. 


Och på väg hem igår stötte jag på två eldslukare, i linne, utan mössa och vantar, i minusgrader. Ja, herregud, folk är inte kloka nuförtiden.  


Annars går den här CD:n varm i bilen just nu. Älskar att spela högt och sjunga med. 

Idag, lördag var det jobb. Trodde det skulle bli lugnt med två utsålda konserter men ack så fel jag hade. Det blev riktigt rörigt. 
Kul iallafall att delar av min familj kom med barn och lyssnade på Majas alfabetssånger. 
På vägen hem stötte jag på lite konst. 


I morse när jag åkte till jobbet var det vår, om än lite kyligt. 
På väg hem blev det vinter och jag blev som en sur uggla. 




//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback