Hörni, det är vår i trädtopparna

I morse på skogspromenaden var det ett jäkla liv i topparna på tallarna. 
Det var kråkor för förde ett jävla liv. Jag antar att de upptäckt våren och därmed fått vårkänslor. Det är ju liksom ovanligt att se kråkor i grupp. 
Därefter stötte vi på ett antal koltrastar som Chili försökte springa ikapp. 
Hon lyckades inte kan jag säga. 

Under dagen fixade vi lite ärenden och sen förberedde vi oss mentalt för kvällens höjdpunkt, Mello. 


Guldhattar på och tätt intill. 

Tänk, att jag gillar det här spektaklet så in i vassen, har gjort sen 1973 och kommer troligen alltid att göra. 
Det spelar ingen roll att dåliga låtar spelas, jag gillar det ändå. 


Tydligen hade vi för lågt ljud förra helgen då Chili låg utanför vardagsrummet. Ikväll dånade det ordentligt men det hejdade henne inte att somna under tv:n, vid en av högtalarna. 

Nu måste jag släcka för det väntar jobb i morgon med konsert med pianisten Lang Lang. 
Jag ska lyssna, ska ni?

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback