Det blir inte alltid som man tänkt

Saker och ting blir ju inte alltid som man tänkt sig, och det kan betyda att det blir bättre.
Igår morse satt jag på tåget och lyssnade på musik (naturligtvis med hörlurar, jag är väl inte tokig heller). 
Efter ett tag är jag tvungen att höja volymen till max för bakom mig sitter en dam och skriker i telefonen. Jag flyttar på mig och blänger på tanten. 
Där jag sitter och surar sitter även Oves ena systerdotter (ja, han har massor av såna och de stöter jag på lite överallt). 
Så det blev en toppenresa in till stan. Tack Gabbi! 

På kvällen skulle Kats och jag gå på teaaater för vi hade fått två biljetter av Chäfen, som själv fått förhinder. 
På eftermiddagen fick vi biljetterna och då ser jag att föreställningen inte är förrän nästa vecka. Häpp! 
Och vi som hade laddat upp. 
Vad göra? Jo, när man jobbar så centralt som vi gör då hoppar man in var som helst och det gjorde vi. 


Det blev en spontanare på Stadsteatern. 
Helknasig föreställning, men jäklar vad kul vi hade. 


Deras bar heter Glada Ankan, det tyckte jag var kul. 
Tack Kats för en improviserad, rolig kväll. 
Tack Ove för att du hämtade mig. 
Tack pappa för att du ringde. 
Tack Sofia för att du är så himla glad jämt. 

Ni ser, det blir inte alltid som man tänkt, det blir bättre. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback