Grattis Chili - hur man gör sex fel av sex möjliga

Idag för sju år sen föddes en liten valp.

Jag har alltid älskat luddiga djur. Velat ha hund sen jag var liten. Men - "man ska inte ha hund i lägenhet" har ringt i mina öron till jag blev tillräckligt vuxen att förstå att det var bullshit.
Så jag gjorde slag i saken och gjorde nog alla fel man kan göra:
- Jag ensam drev igenom hundköpet.
- Hon köptes via Blocket.
- Hon är en blandras, där vi bara sett pappan.
- Hon köptes på hösten, regnig som fan.
- Hon var den första valp vi tittade på, Sofia och jag.
- Ove var på biljardkväll med kompisar när jag messade en bild på valpen och skrev att det var vår nya familjemedlem.

Ja, jag erkänner jag gjorde allt fel, men hur rätt blev det inte?!

Så mycket glädje, alltid glad, alltid med, alltid redo för nya äventyr. Snäll som få, utmärkt vakthund, bra på att trösta ja, det finns inget negativt att säga om Chili.
Vår fina Chili, grattis på 7-årsdagen!

Årets present, en fårskalle, hm, förlåt jag menar skallra.
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback