Alltid händer det nåt

Alltså, hur trevligt kan det bli utan planering?
Först tillät jag mig att se Konserthusets (ni vet väl att vi har öppet måndag-söndag 11-17) utställning om Millesgården. En helt fantastisk fotoutställning. Det är gratis att se den så kom, bara kom men glöm inte bort att hälsa på mig i biljettkontoret.

Vi bjuder också på gratis minikonserter.

Man kan också låsa in sig i en ljustät bur och lyssna på konst(ig)musik.

Nog med reklam (måste jag betala skatt för detta?)
Efter jobbet hade Jullan en biljett över till kollegan Jenny Bennys operaföreställning Häxorna av Puccini på Årsta torg.
Jag bestämde mig på två röda att följa med.
Glömde fota för det blev drama....
Inte bara på scenen (föreställningen var jättebra) utan i publiken. En dam reste sig och var uppenbarligen sjuk och gick ut med dunder och brak en bit in i operan.
Jullan som är sjuksköterska också reagerade med ryggraden och ville gå ut men inte störa oss andra så hon satte sig igen. Då bryts hela föreställningen och man efterfrågar en sköterska för det plötsliga sjukdomsfallet.
Jullan gör sig beredd för ett eventuellt hjärtstopp och går ut och hjälper damen, som visade sig ha blivit matförgiftad.
Jullan fick efteråt en stor applåd och föreställningen fortsatte.
Efteråt var vi lite uppvarvade både av en bra föreställning men också lite äcklade eftersom Jullan fick lite av damens innehåll på sig.
Vi bestämde att vi behövde en drink och åkte till en bar långt från Årsta torg.

Det var en underbar varm kväll med drink, tilltugg och fotbollsmatch.

Skulle ta en selfie men misslyckades.
Bättre gick det för den här snubben.

I närheten brann det i en lägenhet så fem brandbilar, tre ambulanser, fem polisbilar och en räddningsledare hann passera oss. Jullan gjorde sig beredd för andra gången under kvällen men behövde inte rycka in.
Det får räcka med en livräddning per dag tycker jag.
Pappa skjutsade hem mig från tågstationen.
Gissa om jag hade svårt att sova sen.
Ja, inte för att pappa skjutsade mig alltså.
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback