Var ni där?

Uj, uj, uj, det märks att jag inte varit publikvärd på länge. Stå på marmorgolv i 6 timmar kan få de starkaste benen att värka. 
Men vad kul det var att få jobba med gamla (och nya) kollegor. 
Och vad mycket folk det kom, trots det kalla vädret. 
Jag var placerad vid en sal (Grunewaldsalen, ska vara med tyskt y) där det var sång och musik för små och stora gaphalsar och utanför kunde man prova på klarinett, oboe, fagott och tvärflöjt. 


Min utsikt under stora delar av dagen. 

Jag kan ju säga så här: det är tur att jag haft ett barn som spelade trumpet, hon skulle INTE fått spela oboe eller klarinett. 
Alla är vi visserligen barn i början och numera kan jag njuta av båda dessa instrument men de kan verkligen skära i öronen. 

Efter jobbet svischade jag och röda faran till Solna Centrum och en speciell klädaffär. Fick presentkort i julklapp. 
Och jag blev så ledsen när jag såg hur centrumet fullständigt dött ut. Tack vare skryt- och mutbygget av Mall of Scandinavia (MOS). 
Solna har varit ett av de bättre centrum men jag är ju partisk, tack vare farmor. 

När jag kom hem var det endast hunden som var hemma. Jävlar, vad glad hon blev när jag anlände. 
Efter snabb, kylig promenad gick jag hem, parkerade mig i soffan och tog ett helt underbart fotbad. Det var jag värd!!!


Dotterns en av tre julklappar från en av tre arbetsgivare. Skitsnyggt marmorfat. 

Sen måste jag också gratta Oves damlag i innebandy. De spelade skiten ur sina motståndare. De har väldigt bra tränare...

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback