Min man heter också Ove

Jag läste en så kul artikel i UNT Uppsala Nya Tidning om ekonomiprofessorn Micael Dahlén, som under förra året skaffade sig 40 nya vanor. 
Snacka om att vara en nytänkande och inspirerande människa. 

Jag tänker också skaffa mig nya vanor, om än inte 40 stycken på ett år. 
En ny vana är att jag använder dotterns fina julklapp, råsaftcentrifugen. 



Började häromkvällen med en apelsin- och ananasjuice. Så god och helt utan socker och E-ämnen, ovanligt för att vara mig. 

Ikväll efter jobbet gick Kats och jag på bio. 


För er som inte vet så började allt på en tur i bokhandeln för flera år sen med Kats:
- Titta här Nina, en bok för dig. "En man som heter Ove". Ingen av oss visste något om den och det var innan succén exploderade. 
Sen läste vi båda två böckerna, såg i somras Johan Rheborgs enmansshow på Rival. 
Och ikväll slöts cirkeln med filmen. 
Jodå, vi både skrattade och grät, precis som vid läsning och teatertitten. 

Upplyft och glad kom jag hem och har nu lite svårt att komma till ro. 
Så nu blir det spänningstimme med bra bok. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback