Min hund kan läsa

Jag verkligen skuttade ur sängen, tidigt, tidigt i morse. 
Lång promenad med Chili och gott om tid. Inte vanligt för min del men ack, så trevligt. 

På perrongen i Märsta låg något som drog min uppmärksamhet till det. 


Nån hade kastat ut Jesus i snön. Inte snällt. Häromveckan låg det ju nåt framför mig på tåget med texten "Gud söker dig". 
Ska jag se det här som nån sorts tecken? 
Nåväl, jag tolkar det på mitt eget sätt. Det är bra så. 

Det blev en rolig dag och det var väldigt kul att träffa alla igen. Nu är vi någorlunda friska och laddar upp för en hetsig vår, det gillar vi. 

När jag kom hem var jag och hunden ensamma och det betyder:

QUEEN OF THE REMOTE CONTROL!

Jag och Chili kunde avnjuta två avsnitt av "Gränsbevakarna Australien". 
Tänk att jag är så fascinerad av dessa program. "Promillepolisen" är också ett favvoprogram. Dessa australiska tjänstemän har hela tiden en så trevlig ton när de pratar med riktiga puckon som smugglar knark, kör onyktra och drogade. Det är så roligt att titta på.
När vi var klara med tv:n gick vi ut på nattpromenad, då samma procedur som varje kväll upprepade sig. 
Hunden måste nödvändigtvis sätta sig och göra nummer två nedanför förbudsskylten: "Förbjudet att rasta hundar och katter inom bostadsområdet"


Det slår aldrig fel. 

//Najno




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback