Tom i bollen - ute på äventyr

Vi gick inte direkt upp med tuppen i morse men vi packade det sista och kom iallafall iväg den tid vi planerat.

Viktigaste grejerna kom med, hundväskan och yogamattan.

För en massa år sen firade Ove och jag vår ihopdag på Björkbergets spa. Vi bodde på hotellet och upptäckte då att det fanns en liten stugby däruppe nästan på toppen av berget.
Vi ville gärna prova en stuga där med Sofia på sommaren (det här var den kallaste och mest regniga 11juni nånsin) så då gjorde vi det.
Efter det har vi tillbringat en vecka i Siljansnäs, bara vi, med övrig familj, med vänner. 14 år har det gått sen första mötet med Siljansnäs.

I vintras såldes både hotell och stugby och är numera asylboende.
Vi har sörjt och varit ledsna och vilse i pannkakan men vi är ju duktiga på att hitta alternativ. Så nu i år hyrde vi stuga i Alvik och nu kan man sitta på verandan och titta på Björkberget från ett annat håll liksom. Dessutom har vi sjöutsikt, vilket vi aldrig haft.

Här kommer vi trivas en vecka!
Och det firar vi med korsord och en GT.

Chili verkar trivas också men väljer gärna en väska full med kläder istället för sin fina mullemullhundkorg.

För er som känner mig och läser bloggen, så vet ni ju att jag alltid glömmer nåt hemma. Hårborsten som jag oftast glömmer har jag med mig, likaså necessären, som jag glömt ett antal gånger. Men vad vi inte har med oss är - lakan och toapapper.
Herregud, man undrar ju vad man tänker med egentligen.
Men allt löser sig, toapapper fanns i huset och påslakanet får fungera som underlakan inatt.

I morgon börjar jakten på två underlakan, hääääng med!!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback