Läsa inomhus, fota utomhus

I morse vaknade vi av smattret av regn mot fönsterrutan. Vi bestämde oss för att kura inomhus.
Inatt läste jag klart biografin om Vincent van Gogh. Fy satan, vilket livsöde, sålde endast en enda tavla under sin korta livstid, men målade säkert flera hundra.

Nu ska vi leta en tom busshållplats med tak, där jag lägger boken till någon annan medmänniska, som vill läsa den.

Nu blir det lite lättare läsning, Björn Hellberg gillar jag skarpt. Lite feelgood trots att han skriver deckare.

Vi spelade även kort medan vi väntade på att regnet skulle sluta vid 15-tiden, vilket det gjorde. Slutade regna alltså.

Till kvällsmat åkte vi till Siljansnäs och köpte pizza.
Hujedamig vad god den var.

Är ni också, som jag, såna som inte vill äta kanter? Tycker det är onödigt när allt det gottaste ligger i mitten.

Efter middagen stillnade allt upp i naturen och sjön blev helt spegelblank.
Superskönt ute och lukten av höst gör mig alldeles varm inombords. Jag älskar hösten!

Även Chili tyckte det var härligt att få rulla sig i blött gräs. Gud så hon kan se ut.

I morgon åker vi hem igen. Mina vänner, häng med söderut vetja!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback