KTM = Kasta-tillbaka-måndag

En del bloggare kör ju med tbt (throw back Thursday). Trams!
Man kan faktiskt fastna i gamla foton en helt vanlig måndagkväll, när mannen är på Whitesnake på Grönan.

Det började med att jag blev alldeles varm i hjärtat av det här:

Sen bara fortsatte det hela.

Jo, vi dansade mycket och klädde ut oss ofta. Det kanske är för att mina föräldrar gjorde det väldigt mycket när jag var yngre.

Det finns nästan mer bilder av Sofia som clown än det finns vanliga bilder.

Senare hamnade jag ännu längre bak i tiden.

Klassresan 1976 eller 1977. Han som står i kamouflageoverallen vid hästens bak är Ove!
Och den där hästen hälsar vi på varje år vi är uppe i Dalarna. Även Sofia har ridit på den.

Jag förstår, det är svårt att tro, men det är jag! I cabaren "På taniga ben" regisserad av Ingela Malmberg. Det läskigaste och roligaste jag gjort dittills. Spelades för hela gymnasiet och även kvällar om jag inte minns fel.

Åh, studenten! En av mina allra bästa dagar hittills. Så glad att slippa skolan och bara få gå vidare i livet. Köpte ett par svindyra linnebyxor på NK till studenten. Byxorna tålde inte vattentätt så med vinfläckar på slängde jag dem efter en gång. Häpp!

Och tänk alla resor vi gjort i familjen. Vi åkte till Tunisien två gånger per år under sju års tid på 70-talet. Exotiskt med kameler och världens finaste sandstrand.

Nu 30 år senare skulle jag vilja säga till mig själv:
- Vad fin du är!
- Var inte orolig!
- Allt ordnar sig!
- Du är så bra som du är!

Och sen skulle jag pussa mig själv på pannan!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback