Jakten på det försvunna lakanet

Vi började vår lakansjakt med en stadig frukost. Man måste vara förberedd liksom.
Vi drog direkt till Mora och Jysk Bäddlager.

Naturligtvis hittade Ove bra lakan (jag rastade hunden).

Vi ställde bilen vid vattnet och promenerade längs sjökanten och hamnade på en glassbar som även serverade hundar laktosfri glass med skinka!

Skinkan var godast, men glassen var inte dum den heller, tyckte Chili.

Inte lika stor som i Avesta, men ganska stor dalahäst.

När regnet kom åkte vi vidare mot hemmet.
En helt underbar kväll blev det med stilla sjö, magiskt ljus och naturligtvis en regnbåge över alltihopa

Enda nackdel med att bo i lägenhet - ingen grillning. Därför tar vi denna vecka varje tillfälle i akt att få göra det.

Jag har det nog från pappa, jag älskar att blåsa på grillen. Det gjorde han alltid när vi grillade när jag bodde hemma.

Jag tror ni har fattat vi har det väldigt bra här.

Asså den dära strålkastar'n rätt i plytet halv nio på kvällen!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback