Det fina med hyresrätt

Började dagen med att tillåta mig att ligga och dra i två timmar! 
Huga, vad skönt det var. 
Läste ut en bok och skulle sen sätta igång att baka lite. 
Ser då något på väggen i köket vid spisen. 


Va fan, det rinner vatten från taket längs väggen. Ja, det regnade som satan ute. 


Det är då det fina med att bo i hyresrätt börjar. 
Jag ringer Jouren, inom en halvtimme kommer en kille, kollar köket och kollar sen taket. 
Jag behöver inte göra nånting annat än torka upp det vatten som är inne. 
Han anmäler till hyresvärden och de åtgärdar hålet i takpappen i morgon. 
Tur att regnet avtog. 
Och jag behövde inte betala nånting extra, det gör jag i min hyra. 

Efter läckan fick jag fart, kollade två filmer, städade lägenheten, bakade kakor. 
Och under tiden fick dottern punka på bilen. Ove och långa killen ryckte ut som jour. 

Jodå, det blev en intensiv söndag minsann. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback