Yoga med en sned tå

Åh, vad jag gillar yoga!!

Laddad och glad gick jag till stället där Jenny har kursen. 


Sicken sned mittentå jag har på höger fot. 
Jo, det var så att när jag var ca 8 år så var jag inne på mitt rum och hörde signaturen till "Drutten och Jena". Eftersom jag alltid älskat att titta på tv och Drutten var mitt favvoprogram så sprang jag in i vardagsrummet och snubblade och fastnade liksom med tån i tröskeln. Jag kan än idag minnas hur ont det gjorde och efteråt var halva foten uppsvullen. Doktorn konstaterade en bruten tå men den var så liten (tån alltså) så inget gjordes åt den. 
Så därför har jag nu min sneda tå och den påminner mig om svunna tider med endast två tv-kanaler och ingen fjärrkontroll. 


Efter tre gånger yoga tycker jag det är ok att sitta i "lätt meditationsställning". 
Fy satan vad stel jag är men går framåt med att bli pigg och stark. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback