Vi vill ha jul!

Igår lördag var det en riktig soffdag. 

Nyheterna rullade länge om det som hänt i Paris. Jag kan inte föreställa mig hur rädda människorna var i ögonblicket. Och efteråt finns inget att säga. Tänka kan man göra desto mer. 


Ove och jag plöjde fyra filmer och förbrukade två blockljus och ett otal värmeljus. 

Idag var vi två med en tanke. Både Soffi och jag längtar till jul så vi bestämde oss för att gå ut i skogen och plocka lite dekorationer. 


Bäst att ha sekatören med sig. 



I vår skog ligger "restaurang Ekorren". 
Där lekte Soffi och jag när vi gick hem från förskolan för länge sen. 
Kottar med pinne blev drinkar, så även idag. 


Skål!!



Chili fick springa fritt i skogen. Gissade om hon sprang som en skottspole mellan oss. 


Men gosa och posera med matte ville hon inte. Hon blev nog rädd för min höga mössa. Gud så jag ser ut!


Och precis när jag plockat en fin mossbit säger Soffi att det är förbjudet. Satan vad nervös jag blev!

In med allt vi plockat från skogen. Torkades i ugnen under många timmar. 
Sen fixade vi lite här och där. 


Bara ett litet exempel på att man inte behöver gardiner i vardagsrummet. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback