Trevligheter för de fyras gäng

Utvilade och glada begav vi oss, hela familjen till Konserthuset i eftermiddags. 

En av våra allra populäraste konserter, Sagas, spelades idag. 



Årets spelkonsert innehöll musik från Sagan om ringen (favorit härhemma), Harry Potter (också favorit) och flera andra filmer, men också musik från en del dataspel. 


Ni är fantastiska, mina kollegor i Kungliga Filharmonikerna. 

Som förstärkning fanns också en stor kör (Katarinakörerna) och även sångsolister. 
Åh, vad bra det var. Och när extranumret ur Carmina Burana av Orff spelades då trodde jag hjärtat skulle stanna, så pampigt!!!

I pausen rusade jag upp till andra balkong tillsammans med fröken N (som spelade i orkestern idag), som hade sin mor från Tyskland här. Vi hälsade glatt på varandra och jag stapplade fram lite tyska fastän jag alltid får blackout när jag ska chittchatta på tyska. 
Kan nån tipsa mig om en kurs med chittchatt-tyska???
Engelska, norska och danska räcker inte längre för mig. 

Efter konserten kände vi alla att vi ville fortsätta vår dag tillsammans. 
Vi åkte hem till O'Learys i Märsta och käkade en god middag. 


Sen hämtade vi Chili hos mamma som varit hundvakt. 
Någon ville inte ta av sig skorna så jag tvingade honom (läs långa killen) att ta på sig plasttossor. Såna där som finns hos tandläkaren ni vet. 
De fanns också på ett dagis där mor jobbade, men stölden är preskriberad. 


Fasiken vilka stora fötter han har, pojken!


Jo, nu ska vi sova och ser fram emot en ny ledig dag. Fast inte ledig från trevligheter...

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback