Mat är kultur

Varför åka till Kungsträdgården och titta på blommande körsbärsträd och trängas med främmande människor när man kan åka/gå till kommunhuset i Märstas parkering och njuta av prakten?




Jodå, det gick hur fint som helst. 
Jag hämtade upp mor (som bor granne med kommunhuset) och sen stack vi och shoppade. 
Vi hade det väldigt trevligt och mamma är ju en av mina bästa vänner, har alltid varit, och vi skrattar åt samma saker och gråter åt samma. 
Idag blev det dock bara skrattårar. 

När jag kom hem var det bara jag och långa killen hemma. Jag gjorde middag åt oss och sen fortsatte jag fixa vid diskbänken. 
En kladdkaka, som vi smaskade på. 


Finns det nåt godare än att slicka det sista av smeten till en kladdkaka?


Nä, inte om ni frågar mig. 

Sen fortsatte jag av bara farten. Anki Blomster delade så systerligt med sig av sin matlåda till mig i torsdags på jobbet. Det var en supergod morotspaj. Den var så satans god att jag var tvungen att göra en till mig själv. 


Anki, jag hittade ditt recept på nätet och den blev god även utan muskot. Jag stekte pinjenötter och kastade i de. Gott!

Och här är nya tavlan som Soffi skapat. 


Passar superbra i vardagsrummet. 
Tack älskade unge!

Chili och jag tog till sist en nattur till Arlanda och plockade upp lilla flickan som jobbat sent. 
Men först lekte vi kurragömma. 


//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback