Grattis min pigga farmor

I morse tog jag bilen till Solna, parkerade utanför farmors hus och fortsatte sen mot stan och jobb. 

Underbara kollegor! Jag är så lyckligt lottad att jag får skratta varje dag så tårarna rinner. 
Ju mer jobb, desto mer skratt. Helt galet. 

Efter jobbet snabbade jag mig hem till farmor, som idag fyller 95 år! 
Herregud hon är snart hundra år, det är ju inte klokt. 
Idag pratade vi massor med politik och skvaller så det stod härliga till. 
Farmor berättade också att hon faktiskt gick på Kungsgatan på fredsdagen för 70 år sen. 


Nånstans där i vimlet kan Herta vara. 

Herta hade bestämt sig att inte fira sin dag. Men några hade ändå skickat blommor till henne och telefonen ringde oavbrutet. Men det hörde hon inte. 




Jag kom med rosor och i present ville hon ha sin balkong i ordning. Och det ska hon få. 



Sen är det alltid nåt tekniskt hon behöver hjälp med. Idag åkte jag hem med hennes skrivmaskin då nån del gått sönder. 
Vi får väl se om den går att laga eller om jag får köpa en ny åt henne. 
Tur att jag hade bilen utanför och slapp släpa den på tåget. 

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback