Fint samtal och kreativ unge



Idag fick jag ett så fint telefonsamtal på jobbet med en äldre dam med glad röst:

- Hej, det är min lyckodag idag.
- Jaha, vad roligt, svarade jag. 
- Jo, du förstår, efter sju (7!) månaders väntan på besked om jag ska få färdtjänst så fick jag veta igår eftermiddag att jag blivit beviljad det. Och min väninna hade tidigare givit mig er fina broschyr om konsertserier. 
Så nu kan jag äntligen komma iväg och få lyssna på musik, jag är så lycklig. 

När vi sen hittat en plats som skulle passa henne, så hade hon gråten i halsen och avslutade med: 

- Ja, vi kommer kanske inte att ses, men du kommer att finnas kvar i mina tankar för att du hjälpte mig. 

Då fick jag gråten i halsen. 

Efter jobbet hämtade jag upp Soffi och så åkte vi och köpte lite blommor till hemmet. 
Jag är ju inte bra på blommor så jag kostar på mig att köpa nya när jag dödat dem jag har. Det funkar det med. 
På Ica Maxi hittade vi nåt kul. 


Men alltså, vem köper???

Hemma har Soffi gjort om i vår gigantiska bokhylla. 
Den har ett stort utrymme där vi tidigare hade tjocktv:n. Efter platt-tv:ns intåg i vardagsrummet blev det ett bokutrymme. 


Hemtrevligt va va va?!

Hon har tapetserat väggarna och slipat "golvet" på hyllan. 



Fiffig, kreativ unge vi har. 


Och så här blev resultatet. 
Det är så jävla fint med öppen spis, även i en hyreslägenhet. 

Tack Soffi. 

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback