Vi går på tiaaater!

I morse när jag kom till Märsta station stod det två tåg inne. 

Till vänster ett gammalt sunkigt tåg. 


Till höger ett gammalt sunkigt tåg. 

Och på monitorerna står det att man får själv öppna dörrarna under sommartid för att inte släppa ut den svala inomhusluften. 
SL/Stockholmståg, på allvar. Ni använder ju vagnar från 80-talet UTAN luft och där dörrarna är öppna hela tiden. Var är de "nya" tågen? På verkstan eller?! 
I morse stod vi 10 minuter utanför centralen och väntade på ledig perrong igen. Undra på att man är sur när man anländer jobbet. 

Men se, sen blev det roligare. 
Vi var några som skulle gå på teater och se vår kollega Jennys slutproduktion på Boulevardteatern på Söder. 
Vi grundade med lite bubbel och varsin räkmacka. 


Den satt fint, den mackan. 

Vackert sommarväder och glada kollegor. 




Det blev en fin kväll och Jenny var bäst. 
Hoppas vi blir bjudna på röda mattan i framtiden....

På tåget hem var jag så pinknödig att hälften hade kunnat vara nog. Och vem står på Märsta station med sin taxi och väntar på körning? 
Pappa förstås, han är kvällens hjälte som skjutsade hem mig. 

Och hemma låg mina nya terminalglasögon och väntade på mig. Ove hade hämtat de åt mig. 

Visst är de fina?


Lite diskretare än de andra. Jag är så glad att jag ser igen. 
Men jag går iallafall till hittegodsavdelningen i morgon och frågar om de hittat mina gamla. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback