Nedräkningen avklarad - ledig

Idag var det lugna gatan inne på biljettkontoret, men desto livligare i korsningen Kungsgatan/Sveavägen. 
Bilarna tutade som tokiga så jag gick till fönstret och kollade vad som stod på. 
På övergångsstället i korsningen pågick en svensexa (inte Carl Philips förstås) med brudgum i badbyxor och badmössa. Hans kompisar stod med ett stort plakat där det stod: 

- TUTA! = Armhävning

Så för varje bil som tutade var den stackars brudgummen tvungen att göra en armhävning mitt på gatan. 

Och det verkade som om både bilister och gångare var på lekhumör för alla tutade, folk applåderade och trafikkaoset var totalt. 
Men alla log!


Efter stängning kunde jag glida hem med röda faran och på kvällen var det dags för semesterceremonin. 
Ost och korv med dricka på "ballen" och hissande av fasadflaggan (som sitter uppe under hela semestern). 


Chili fick förstås också vara med, men hon ville mest spana på saker ovanifrån. 


Ja, ni ser att jag lyckats döda alla blommor jag fick av grannen. 

På sista natturen mötte vi en av Chilis många pojkvänner, Mister, som är en jävligt stor och väldigt snäll amstaff/pitbull whatever. 
Ingen av de hade lust att vara med på bild så därför ser Chili lite rädd ut på fotot. 
De ville hellre leka med varandra. 




//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback