Min midsommar

Vilken midsommar i Långshyttan det blev!
Molnen har hängt regntunga och kallt har det varit men tidvis har solen tittat fram och humöret hos alla har ta mig tusan varit på topp i tre dagar. 


Jag började midsommarafton med en långpromenad med Chil ner till bruket. Jag sov över blomplockningen men var med och gjorde rumpan till stången och kransar till den. 

Barnen gick med rumpan och efter stångresningen dansade vi med Bosse Larssons ringlekar i bakgrunden. 
Då sken solen!!!


Sedvanligt midsommarfika med sommartårta. Petra är vår mästerbagare!


Sen var det dags för årets femkamp. Lite favoriter i repris och lite nya grenar. 

Alla deltog med hull och hår och var verkligen jätteduktiga. Det blev riktigt kul. 


Spring med pinne mellan benen. 


Kasta pil på fyllda vattenballonger. 


Kasta kardborrebollar på platta som sitter på Wilmas, Theos eller Caspers huvud. 


Stilstudie på värdinnan!

Kvällen löpte sen vidare med midsommarmiddag och musiktävling (den var väldigt kul, Ove, men jävligt svår)
Glada somnade vi på den ljusaste natten. 

Idag var det väldans regnigt och kyligt men när det blev uppehåll mitt på dagen drog vi alla till Långsbyn och gick tipspromenad. Familjen har lite släktingar där och det blev ett kärt återseende av folk vi inte träffat på länge. 




Alla i familjen vann priser för tipspromenaden så vi fortsatte att vara glada. 




"Mina" fina barn. Ja, alltså ni fattar. 

Efter grillning och middagsätande skjutsade jag Oves ena syster och systerson till tåget i Hedemora, då de åkte hem. 
När jag kom tillbaka spelade vi en omgång kubb, tjejerna mot killarna. 
Vi lät killarna vinna. 


Se, så glada de blev. 

Tack kära värdpar för en helt fantastisk helg! 



Berit och Sune med tre av sina fem fina barnbarn. 

I morgon drar vi vidare lite norrut för ytterligare kärt återseende. 
Mer om det i morgon. 

//Najno


Kommentarer
Ulla-Britt Winlöf säger:

Tack för att ni kom det var roligt att träffa er

2015-06-21 | 09:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback