Vikten av att tala med sig själv

Man har alltid val att göra i sitt liv. 
Morgonen började med att kollegan frågade hur jag mådde. Då kom Niagarafallet. Tack för att ni är så fina och står pall med en hysterika. 

Sen talade jag med mig själv:
- Du kan faktiskt välja hur du vill ha det nu. Andas och gör nåt trevligt. 

Eftersom jag jobbar där jag gör så bestämde jag mig för att följa med på dagens första Nobelguidning med underbara guiden Gunilla. 


Det var så bra att få vara en av turisterna och bara låta nån annan göra jobbet. Det var fantastiskt, spännande och lärorikt. 
Gå en guidad tur varsomhelst om ni är lite ledsna i ögat, det hjälper, jag lovar. 

Sen blev det bara bättre och bättre. 
Herr Magnell, som har Konserthusshopen, världens bästa skivbutik, kom med en cd med Miles Davis. Han ville så gärna ge mig den bara sådär. 
Så på hemvägen i röda faran brassade jag högklassig jazz. I'm in love!!!!
Tack Ingvar för att du är en sån hyvens kille. 
Och i Rosersberg prunkar björken för fullt. 


Senare på kvällen talade jag med mig själv - igen. 
- Du ska göra nåt kul nu istället för att slötitta på tv. 

Då bakade jag en kladdkaka. Tjoho vad bra det blev idag. 




Oj, väldigt mycket grädde blev det visst. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback