Drama på scen - dröm eller verklighet?

Under natten blev det sån där äcklig kulleris eller gammelis som är snorhal. 


Tack Ove för varningen i morse. 

Därför var det bara att spänna på dobbarna på mina röda stövlar. 


Men hallå fröken Fischer. Dobbarna ska INTE sitta på hälen. Idiot!!!

Efter lite fix och trix kunde jag åka till jobbet. 
Efter arbetsdagen åkte Kats, Erlandsson och jag till Boulevardteatern på Söder. Vår kollega Jenny hade premiär på sin föreställning "Burfåglar", en tolkning av klassikern "Gökboet". 


Man fick fotografera innan de började. 

Pjäsen utspelar sig på en psykavdelning  så när teknikern mitt i föreställningen säger att det ryker i en elledning och vi måste utrymma lokalen så visste jag inte om det ingick i pjäsen eller inte. 
Det gjorde det inte, utan det var en riktig utrymning. 
När vi sen fått komma in i lokalen meddelar regissören att nu är allt kontrollerat och man kommer inte att använda fyra av takets strålkastare. Precis när han sagt det exploderar en av spottarna och glassplitter flyger ner på scenen. Ja, helt galet och ingick inte heller i föreställningen fast man verkligen kunde tro det. 
Skådespelarna tog sen vid där de blev avbrutna och gjorde en fantastisk prestation. 
Unga lovande skådespelare och där vår Jenny verkligen glänste. 
Vi håller alla tummar för dig till ditt inträdesprov till scenskolan, Jenny. 

På vägen hem blev jag så sugen på glass så jag slirade in på Statoil och köpte vanilj med krossad choklad. 
Mamma måste unna sig nåt gött! 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback