Att läsa eller inte läsa - det är frågan

Jag var nog allt lite trött igår kväll. Det förstod jag när jag vaknade i morse med glasögon på och tv:n på och fjärrkontrollen i handen med pekfingret på on/off-knappen. Jag hann alltså bara tänka: nu stänger jag av, så somnade jag. 
Därför vaknade jag och även Ove utvilade och kunde ta en lång promenad tillsammans med Chili. 
Efter promenaden åkte vi och handlade lite och kunde sen göra en brakfrukost. 
Även de unga tu var utvilade så vi var alla vakna vid 11. Har inte hänt någon helg på mycket länge. 

Igår hade Ove gjort stans godaste räkmacka på sitt eget sätt. 

Tunna polarkakor med sallad, eget räkmojs, kokt ägg och toppat med handpillade räkor. 
Vitt vin och räkor blev alltså middagen. 

Fick en snapchat från långa killen igår när jag var som tröttast på jobbet. 

Längta hem? Ja!

Nu ska jag läsa lite bok. Läckbergs senaste. 

Fick en kommentar en gång av en chef när jag läste Läckberg i ett lunchrum för många år sen:
- Livet är alldeles för kort för att läsa såna böcker. 
Jag tänker, hellre ett kort och roligt liv än ett långt och tråkigt. 
Jag läser både klassiker och ny "skräplitteratur", det hör till allmänbildningen och livet att kunna läsa båda sorter. 
Jo, jo!!!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback