Konferens med Puma

Uppe med tuppfan, det bar iväg till Elite Marina Tower för konferens med avdelningen på jobbet. 
Min första två-dagars-konferens med K-huset och det blev en riktigt bra första dag. 

På andra sidan Saltsjön tronar Gröna Lund i vinterskrud. 
Vi körde på i rask takt till kvällen. 
Då var vi några som hoppade i poolen och bubbelbadet (några tränade till och med). 


Och jag har ett så fint rum! 




Men idag har jag nog slagit rekord i vimsighet. 
När jag först checkade in på rummet tidigare på dagen kom jag inte ut från rummet. Det gick bara inte att öppna/låsa upp dörren. 
Fick ringa till receptionen och be dem släppa ut mig! Medan jag väntade på vaktmästaren drog jag mig till minnes att ytterligare en vaktmästare hade stått i korridoren och mekat när jag kom. 
Så jag knackade på min egen dörr inifrån och plötsligt hade jag två vaktmästare som konstaterade att det var fel på dörren men om man drog den inåt innan man tryckte den utåt gick det bra. Väldigt ologiskt men ok. 

Sen när vi skulle till poolen kom jag inte ut ur hissen. Satte nyckelkortet på fel ställe länge och väl innan jag kom ut därifrån. 
Och sen kunde jag inte få sprutt på duschen i mitt badrum. (För modern dusch för en snart 50-åring.)
Ja, herregud så klantig man kan vara. 

Men en trerättersmiddag med ljuvliga arbetskamrater satte punkt för denna arbetsamma och roliga dag. 

Jag har två sängar på rummet. Undrar vilken jag ska välja. 


Kalvcarpaccio med syltad lök till förrätt. 

Ett stort tack till er som fixat allt så fint. Eller var det endast coola Paola som fixat? Måste fråga i morgon, så det inte blir tokigt. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback