Fika med kläderna på

Jag har säkert skrivit det förr men skriver igen. Min mamma är så rolig. Hon läser själv aldrig böcker men hon kollar boktips, läser recensioner och sen köper hon böcker till mig. 
Först ringer hon mig: 
- Nina, har du läst den här boken?

Så även denna vecka. Jag fick pengar att gå på Akademibokhandeln på rean och köpa en speciell bok. 
Ja, det var ju bara att lyda. 


Jag gillar Björn Hellbergs böcker väldigt mycket. 
Och i morse när jag lämnade Chili hos mor och far stack hon ytterligare en bok under armen på mig. 


Ursäkta Michael Mortimer, du får vänta trots att jag började med din bok igår. Rosenfelt/Hjort går före allt annat. 
Spännande från första sidan. Typiskt en sån där bok där man inte vill att pendlarresan nånsin ska ta slut. 

Och vad hände på jobbet idag? Jo, vi dukade fint för vårt fika. Mums!!!


Det fina kakfatet med noter på finns att köpa i vår butik för 215:-  Det är superfint. 

Båda ungdomarna har jobbat idag på sina nya jobb. 


Soffi började 4 i morse på kafé Lavazza på Terminal 5, F-piren. 
Chefen hade aldrig sett någon lära sig kassan och fixa kaffeapparaten och en bra cappuccino på en timme. Duktiga unge. 

Långa killen kom hem med en kasse full med kläder. 


Måste ha varit en dröm att få gå i en klädbutik och bara plocka på sig kläder för väldigt mycket pengar. Visserligen jobbkläder men jävligt snygga sådana. 
Han är med och startar upp en helt ny klädbutik, som också ligger på F-piren på terminal 5 på Arlanda. SuperDry heter butiken. 

Tack mor och far när ni nu hjälper oss med hundvakteriet. 
Vad skulle vi göra utan er hjälp?! 

//Najno





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback