Jag är frisk! Biljettsläpp! Grattis Ove!

Klockan var 8.42 i morse, jag hade snoozat i 42 minuter. Då ringer telefonen, jag har inga glasögon, bettskena i munnen och öronproppar i öronen. Såg, trots det, att det var hemligt nummer= sjukhus eller farmor?
Rösten säger:
- Hej, det här är doktor ... på Radiumhemmet. Stör jag?
- Nej då, inte alls, svarar jag. 
- Kan du prata ostört?
Då kommer den där isande skräcken farande genom hela kroppen, den är så jävla obehaglig. 
- Jag vill bara meddela att din röntgen såg väldigt bra ut och vi hittade ingenting. Så jag föreslår att vi stryker besöket nästa vecka. 
- Så allt såg fint ut, inga fläckar nånstans?
- Nej, det såg helt normalt ut. 
- Åh, du är en ängel som ringer, säger jag. Nu kan jag åka på semester utan oro. 
Och sen kom Niagarafallet, tillsammans med lite hyperventilering. 
Herregud, så jag grinade av lättnad. 
Kombinationen resfeber med dödsrädsla kan inte rekommenderas. 

Svullen i ögonen och med röd näsa klev jag sen in på jobbet. 
Vi hade vårt stora biljettsläpp för säsongen idag. 

10 minuter innan vi öppnade. 

Som mest var det drygt 100 på kö och så fortsatte det i stort sett hela dagen. 
Det var bara att köra och vi jobbade så himla bra tillsammans. 
Coola Paola kom med smoothies och luncher lagom när vi behövde extra energi och jag har aldrig uppskattat en smoothie så mycket. 
Efter stängning var vi tvungna att fira. 


När jag kom hem var jag tutti-ensam. Inte ens voffis var hemma. Och jag tyckte det var skittråkigt!!! Jag som gillar att vara med mig själv. 
Familjen dök upp lite senare och det kändes bra. 

Igår firade vi Ove lite i förskott med Sofias present. 
Jodå, vi fyller 50 år med 18 dagars mellanrum. Känns alltid lika overkligt att fylla jämna år men det är ju inte ett dugg skillnad mot att fylla 49 eller 51. 



Bakelser från Vetekatten. 

Budapest för Ove och mig. 


Prinsess till långa killen. 


Och tuttbakelse till Soffi. 


Fint paket med guldpapper. 


En actionkamera till mobil och padda!

En väldigt glad pappa har nu installerat kameran som snart ska få följa med på äventyr. 

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback