Han heter Ove - en man i mitt liv

På väg in till stan idag lyssnade jag på P1 och Helgmålsbönen. I introduktionen berättades det om helgen, två dagar av vila och återhämtning. 
Jag förstod direkt att jag är på rätt väg, vila är livsviktigt, speciellt i våra dagar. 

Nu blev det återhämtning på dagen och påfyllning av energi och trevligheter på kvällen. 
Kats, Eva, Eva och jag träffades på Kats lilla balkong, tog ett glas bubbel och sen gick vi vidare till Rival och såg "En man som heter Ove" med Johan Rheborg.  
Det är lite kul för för ett par år sen gick Kats och jag på Akademibokhandeln och glodde efter jobbet. Då såg vi en bok med titeln "En man som heter Ove". 
Kats sa då: "-Men Nina, den boken måste du ju köpa" och så skrattade vi åt det. 
Sen läste vi båda den och nu denna föreställning. Cirkeln är sluten. 


Alltså, han var så bra, Johan och föreställningen bara rusade iväg. 
Det var en riktig höjdare, tyckte vi alla. 


Det blev en mysig kväll, som slutade tidigt för mig som hade röda faran med mig till stan. 

Istället för upplock av ungdomar i Rotebro blev det inköp av extremt sen middag på Donken. 
Så jobbar vi! 

Soffi och långa killen hade tillbringat hela dagen på Gröna Lund och jag fick den här extremt coola bilden från deras hemfärd med båt. 


Så här såg min hemfärd ut:


Och bredvid mig i sängen ligger en man som heter Ove. Han snarkar. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback