Att jästa Rotebro station

Morgonen började med att lämna voffis till mor. På vägen dit träffade jag gulliga Christine och fick lite god energi. Tack!

Arbetsdagen blev intensiv och lite rörig, men väldigt mycket bakom-arbete blev gjort. Kändes skönt!
Fick ett sms från dotterns jobb på Arlanda. 


Vi har stor spridning på vår tidning, ända in på F-piren. 

Efter stängning var både Bodilski och jag hungriga så vi gick till "vårt" Max på Vasagatan och klämde ett mål mat. 
På uteserveringen mumsade en stor fågel på rester. 
Den verkade helnöjd. 


Vad är det för kul fågel med röd prick på näbben? Vet nån?

Sen började äventyret att ta sig hem. En nedriven kontaktledning (säg inte att det var en duva den här gången också) orsakade stopp för ALLA tåg. 
Efter mycket väntande kom ett tåg som gick till Rotebro och inte längre. 
Jag och alla andra fick kliva av och invänta bakomvarande tåg som gick till Märsta. 
När jag kliver av i Rotebro möts jag av en vägg av jästlukt. Den är inte god, om jag så säger. 
Kom snabbt på att jästfabriken ju ligger i Rotebro och produktionen var i full gång så här på kvällskvisten. 
Det tog mig två (2!) timmar att komma hem. 

En väldigt glad hund mötte mig i hallen. Trevligt, trevligt och strax efter kom en glad dotter hem och gastade: 

- Jag har världens bästa morfar, han skjutsade hem mig med taxi. Underbart, va?!

Ja, det var underbart. 

//Najno


Kommentarer
Robex Lundgren säger:

coola bilder

2015-08-20 | 01:16:30
Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback