När katten är borta...

I morse en halvtimme innan vi öppnade stod nummerlappskön på 73.
Den hann gå upp till 100 när vi öppnade kl 11. 


Chefen brukar alltid pyssla om oss denna, årets hetsigaste dag med både frukost, lunch och färska vattenflaskor. Men han var tyvärr på semester så det blev inget pyssel. 
Kl 15 kunde jag första gången gå på toaletten idag. 
Men oj, vad kunderna uppskattade oss. Inte ett enda negativt samtal på hela arbetsdagen, det är faktiskt otroligt. 

Och stämningen bland oss tjejer är super just nu. 
Vi blir så jävla fokuserade och taggade när det är "vi mot världen". 

Hemma är stämningen också fin. Sofia vårstädade balkongen häromdagen och det var en nystädad och ommöblerad balkong jag kunde vila på. 
Dessutom har hon bara sådär målat om en ful liten byrå som jag tänkt slänga jättelänge, men nu fick den nytt liv. 

Sen hände en annan rolig grej på jobbet för några dagar sen. 
Under festivalen, som för övrigt avslutades i söndags hade jag en kund som köpte lite grejer i butiken. Han var amerikan och pekar på kalenderaffischen med Sibelius/Nielsen som vi hade upptejpad på en vägg. 
- i want to buy that also. 
- Are you sure?, frågade jag för den var inte den roligaste affisch vi haft. 
- Yes I'm sure, säger mannen och förklarar att han är ordförande i Carl Nielsen-sällskapet i USA. 
Jag hade inte hjärta att ta betalt för affischen så han fick en ny otejpad av mig som gåva. 

På söndagen kom han tillbaka och lämnade en jättefin penna i gåva till mig. Den finns nu i biljettkontoret där vi alla kan använda den. 


Jag har också gjort ett litet japanskt arrangemang till skrivbordet. 


Visst är det som en tavla?
(Resterna från en bukett av en kund)

Igår tränade Bodilski och jag och jag var så inriktad på att kämpa så idag har jag värsta träningsvärken. 
Men då hjälper det att röja lägenheten i reklampauserna under Greys anatomy, för i morgon kommer kungen och drottningen på besök på Lycko. 

Jag tror minsann att riktig vårenergi har intagit mig. 

//Najno 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback