Åh, vilken bra dag det blev

Idag blev det en fantastisk dag!

Den började tidigt med att röda faran skulle få sommarskor på sig. Chili och jag åkte upp till Arlandastad och lämnade bilen och tog en lite längre promenad. 


Behöver jag säga att det ligger nära Arlanda?


En envis snöhög i norrläge!

När vi kom tillbaka till verkstaden stod kokosbollsgubben utanför och skulle åka till Grillbyrondellen, där han stått i 40år. 
Jag hade inga kontanter tyvärr men han bjöd mig på en påskpresent, som han sa. En fick tacke. 


Tisdagens frukost!

Till lunch däremot blev det en vacker sushi. 


Och precis när jag tagit sista tuggan får jag ett sms från min kusin, som är på jobb i Stockholm och har sin fina dotter med sig. Han står i biljettkontoret och väntar. 
Jag rusar till jobbet och får träffa Dennis och underbara Frida. 


Åh, vad glad jag blev. Det var så roligt att få ses efter en massa år. Vi ses ungefär vart 20:e år känns det som. Hoppas få träffa Dennis oftare då han bor i Skåne men kommer till Stockholm på jobb framöver. 
Tack för att ni gjorde min dag, båda två. 

Efteråt fick jag så mycket energi att chefen frågade om duracellkaninen var tillbaka. Kände att jag varit otroligt låg och energilös denna vår. 
Tänk vad lite mänsklig kontakt kan göra med en. 


Fick också en fin påskpresent av fröken N och hennes mor. Så gullig och så god. Försvinnande gott. Tack gulliga fröken N. Hade på eftermiddagen ett långt möte med producenterna inför nästa säsong. 

Jaha, när jag kom hem hade Ove köpt en satans god räksmörgås, så den åt jag i sällskap av Chili. 
Sen blev det fart på Fischer, jag rensade klädkammaren. Har haft det hängande över mig och så fort jag bara tänkt på den har jag blivit matt och gjort nåt annat. 
Nu är det fint där igen. 
En svart sopsäck blev det till containern. 

Åh, vilken bra dag det blev. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback