Smakar det så smakar det

Idag fick jag riktigt fint besök på jobbet. 
Ingela, min teaterlärare från gymnasiet, som har betytt massor för mig och som hjälpte mig gå vidare i scenprovet på Scenskolan på 80-talet. Nej, jag kom inte in men jag lever på minnet av att jag gick vidare...
Ingela var en vuxen som ALLTID var glad, snäll och positiv. 
Och idag stod hon bara framför mig 20 år senare. 
Och allt var som förr. Hon var lika glad och fin som då. 

Åh, så glad jag blev och IBS:en flög all världens väg. 

Efter stängning kunde vi arbetskamrater äntligen komma iväg på ett kvällsäventyr. Vi har ju lite svårt att få ihop en träff med oss med kvällsarbete, skift och andra fritidsaktiviteter som pockar på. 
Vi hamnade på Smak, som ligger nära oss. 

Och vilken kväll det blev. Fem rätter med vin därtill. 
Det här åt jag: 

Picklad röding, örtcreme och syltad gurka. 

Carpaccio oxfilé, löjrom och krutonger. 


Vit sparris med bacon (fast det hette nåt finare), örthollandaise. 

Dilamm, getostcreme och gulbeta. Denna var min favvo! 


Snygg och ren toa med handdukar. 


Tack kära vänner för en supertrevlig kväll. 
Pappa Fischer skjutsade hem både Bodilski och mig och på E4:an hem kommer jag på att jag visst har bilen i Rosersberg. Hm, jag har ju nu druckit fem glas vin så den får stå kvar där. Får ta en promenad till mor och far i morgon när jag lämnar Chili där. 
Så kan det gå!!!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback