Kungligt och kungligt

Idag var det livat på Sveavägen. 
Mitt på dagen kom det hur många "bröst" som helst gående i långa led.


 Misstänker att de uppmärksammade bröstcancerfonden. 

Senare mot kvällningen svischade kungen förbi med Österrikes president. 


Man delade ut Birgit Nilsson-priset i vårt fina blå hus. Drottningen åkte i bilen bakom. Grattis till Wienerfilharmonikerna som fick 1 miljon US-dollar i prispengar. 

Efter jobbet tog jag tunnelbanan till Hovet för att möta upp en av mina svägerskor, som bjudit mig på konsert med James Blunt. 


Jodå, vi satt på parkett 14:e bänk. Väldigt bra platser. 

Det var bara så bra och tröttheten jag kände innan for all världens väg. 
Man får ju alltid mersmak när man sett eller hört nåt bra, så nu ska jag strama upp mig även på den punkten. 

När James Blunt ber publiken att lysa med sina mobiler, ja, då gör publiken det. Läskigt tycker jag och mäktigt. 

Och över alltihopa lyser fullmånen. 



//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback