Tillsammans

SL har det inte lätt med att nämna nya anledningar till sina förseningar. 
Jag vet att det inte är de som ansvarar för spåren men kan inte alla entreprenörer som handskas med pendeltrafiken bara sätta sig vid samma bord och komma fram till gemensamma åtgärder. 
Ska det vara så svårt att samtala med varandra? 


På väg hem i fredags (jodå, jag slutade tidigare) kom jag hem lika sent som vanligt för då var det först försening pga ordningsproblem och därefter blev det tågkö. 
Tur att dottern fixade maten och vi kunde få en sen fredagsmiddag tillsammans. 
Idag blev det en riktigt skön familjedag med alla fyra lediga, vilket är ovanligt numera. 
Vi gick på bio och såg den senaste Hunger games-filmen. 


De två första filmerna var superbra men den här var lite trist och jag slumrade till vid hela tre tillfällen. 
Idag var det stora julbelysningsdagen i Stockholm. Det är så ljust och fint nu, särskilt på min fina arbetsplats. 





Långa killen hade det inte lätt i Hötorgsgaraget. Han fick ducka mest hela tiden, stackarn



Ja, det kan vara ett "handikapp" att vara riktigt lång. Jag vet hur det känns, ja, inte att vara lång men att ha ett "handikapp"; jag är ju vänsterhänt. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback