Besökstid och bortskämd

Idag tog jag röda faran (hon brukar få vila på helgerna) och susade till Danderyds sjukhus för att hälsa på farmor. 
När jag på avdelningen frågade sköterskorna efter henne så skrattade de lite och sa: 
- Ja, det är hon med läppstiftet, hon ligger på sal ....
Och där låg hon min fina farmor - osminkad men med knallrött läppstift på läpparna. 
Det var så härligt att få se henne så mycket piggare än hon varit på länge. 
Vi hann prata valresultat, flyktingpolitik men också sjukhusmat och en hel del annat. Jag var mer än glad när jag susade hemåt. 

Ove hade monterat det nya extremt snygga vardagsrumsbordet så det blev till att inviga det med middag! 

Rummet blev mycket luftigare och så fint. Inga konfetti på det här bordet inte. 

Sen har jag varit så bortskämd i flera dagar i rad. 
Av Sofia fick jag bland mycket annat från London en superfin liten handväska som jag velat ha. 

Den jag brukar sno av Soffi hänger underst. 

I veckan var mor och far på kryssning och kom hem med en ny vardagsväska till mig. 

Jag älskar den redan! 

Resten av kvällen ägnade vi åt packning för de närmaste tre dagarna väntar nya äventyr! 
Hääääng me'!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback