Arg farmor och ljuv musik

På morgnarna när jag står på perrongen och väntar på tåget brukar jag ringa farmor. 


Hon går ju och väntar på en operationstid på sjukhuset. 
Igår ringde hon och frågade varför hon inte fått någon tid trots att de lovat ge besked snabbt. De svarade henne att de prioriterar yrkesverksamma med samma problematik som hon. 
Då svarar min underbara 94-åriga farmor: 
- Jag är faktiskt yrkesverksam jag också trots min ålder och jag betalar skatt precis som alla andra. Det här är diskriminering av äldre! 
Om de inte hört av sig i morgon fredag kommer hon gå vidare med detta. 
Det är så skönt att hon kan ta såna här smällar på egen hand. 
Jag förstår var jag fått min ettrighet ifrån. 

Ikväll gick jag på konsert. Chefen var konserten igår och bad mig verkligen att gå idag då det var så bra. 
Kats och jag gick och visst var det en upplevelse utöver det vanliga. 
Herregud, vilken konsert! 
Saint-Saens "Orgelsymfoni" något att lyssna på på Spotify t ex. 

Sen blev det en snabb kilometer med vovven och årets första liljekonvalj blev plockad. Underbart att sniffa på. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback