Vårkänslor och en bra gärning

Ja, det är bara att konstatera att våren är här. 

Nu är ju jag dessvärre en annorlunda själ som bara blir orolig och stressad av våren. 
Visst kan jag uppskatta att det blir ljusare på morgnar och kvällar men det är jag fostrad att göra. Min hjärna tycker inte alls om det. 
Men jag har lärt mig att leva med det och numera skakar jag av mig den mesta oron (det har både Annica D, kära Sus och vovven lärt mig). 

Det är ju en fördel med att bli äldre, att inte lägga så mycket energi på bagateller. 
Det kanske inte märks i bloggen men den skriver jag i för att det är kul och för att det finns så många roliga bagateller att skriva om. 

Idag har jag iallafall gått in på FN:s hemsida och köpt mig ett jättefint armband från SNÖ. Då ger man samtidigt 200:- till FN-projektet "Flicka" mot barnäktenskap och könsstympningar. 
Det kändes viktigt för mig. 


http://www.fn.se/press/nyheter/armband-mot-barnaktenskap/

Kanske för dig också?

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback