Långpromenad och Earth Hour

Det blev en dunderskön dag idag. Mycket tack vare det underbara vädret ute. 
Chili och jag promenerade i en och en halv timme i solen. Både hon och jag var helt slut efteråt. 
Jag röjde lite på balkongen och fick ihop två sopsäckar med tomflaskor! 
I morgon blir det pantning. 
Sist vi pantade blev det över 400:-  
Ska man skämmas eller?! 

Visserligen pantar vi två gånger om året men ändå! 
Tur vi har extragaraget att förvara våra säckar i. 
Jag fick vara ensam med vovven idag. Ove har slutspelshelg med innebandyn, dottern var på Ikea. 
Jag har fixat lite här hemma och lagade god mat. 
Ungdomarna kom hem lagom till Earth Hour och det har vi i många år följt. 
Bokhyllan

Nedsläckning av hela lägenheten, tända ljus överallt inklusive på toa. 
Middag i skenet av enbart stearinljus. Hur mysigt som helst. 

Förr om åren har vi fuskat och haft TV:n på, men i år gick vi all-in. 
Vi spelade spel istället. 
Spelet Hotel är en av våra många favoriter. Långa killen vann. Jag blev bankrutt! Grattis. 

På det stora hela, jag är nöjd med den här dagen också. 
//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback