Bovjakt och biltvätt

I fredags när jag åkte hem med röda faran blev jag omkörd av två polisbilar med blåljusen påslagna. Jag försökte hänga på men tappade de i Rosersberg. 
Jag stannade till vid Statoil och skulle tanka och då ser jag mina poliskompisar som precis haffat en bov och langat honom i baksätet på ena polisbilen. 
Var tvungen att ta ett kort medan jag tankade. Jag var ju mitt i dramat liksom. 

Fick lite tankenoja om boven skulle hoppa ur bilen och in i min bil och ta mig som gisslan. Oj, inte bra med för mycket fantasi. 
Ove bjöd på hemmagjord räksmörgås. 

Och i morse datummärkte han det enda ägget som var kvar. 

Herregud, den 29 februari finns ju inte i år älskling. 

Sofia och jag tog en roadtrip till Barkaby idag lördag. 
Jag köpte badskor till simhallen. Jag tycker de har så äckligt golv där.
 

Snygga va?! 
Sen åt vi lunch på Ikea och bunkrade lite doftljus. 

Sen skulle vi tvätta bilen. Ja herregud vet inte om jag ska berätta detta men får väl bjuda på det. 
När Soffi var liten fastnade vi en gång i en tvättunnel och fick under drama kliva ur bilen. Detta har satt spår hos både henne och mig. 
Idag var vi i en helt vanlig biltvätt. Jag var nog lite snabb när jag tryckte in koden innan vi åkte in. Displayen visade "Kör ut bilen". 
Jag tänkte: 
- Fan, är de dumma jag ska ju köra in bilen. 
Till saken hör att bilen framför mig inte hade kört ur tvätten än, men det såg inte jag. 
Bilen framför kör ut och jag kör in. Och sen händer - ingenting! 
Jag säger till Sofia att jag nog var lite snabb med att trycka koden och får gå ut igen och trycka den på nytt. 
- Nej, mamma gör inte det, då kommer den nog att starta! 
Jag går ur bilen iallafall och trycker koden på nytt och DÅ sätter tvätten igång genast. 
Där står jag utanför och inne i bilen sitter en rädd dotter. 
Hon skickar mig denna bild. 

Jag skickar tillbaka denna:


Är jag hemsk eller är jag hemsk?

Dottern tog iallafall över ratten och körde sen hem den rena bilen och vi skrattade så vi dog. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback