Mitt i sommaren - midsommar

I morse var vi nästan uppe med tuppen, nja tuppen gal väl före 9. 

Sedvanligt tog vi en promenad vuxna och barn till ängen och plockade björk och blommor. Chili skuttade med oss och kollade att alla gjorde det de skulle. 


Fibblor, hundkex, smörblommor och ängsklockor fick följa med hem tillsammans med småbjörkar. 

Sen var det bara att påbörja kransbindning och göra "rumpan", slingan med björk och blommor som sitter runt själva stången. 

Här syns resterna av arbetet. 

När vi ätit lunch fick alla kransklädda barn hjälpa till att bära rumpan till stången till tonerna av Gärdebylåten. 


Och så blev det dans kring midsommarstången med Ove-Bosse Larsson som lekledare. 



När vi dansat klart och fikat med fantastiska jordgubbatårtor


 blev det både tipspromenad och sexkamp. 
Alla deltog med hull och hår. 



Efter middagen tittade solen fram och sex glada barn och en hund fick fart på träningsovilliga kärringen Fischer. 

Jag var ju tvungen att skicka bildbevis till PT Pinglan. 

Midsommarnatten var kall och vacker och nu ska man försöka sova efter en otroligt aktiv dag. 

Värden Sune och Soffi. 

Ni som vet hur jag funkar vet att jag har adrenalin upp till öronen nu så det blir nog en låååång vaken natt. 
Vågar dessutom inte somna då ungdomarna sover med oss och jag snarkar som en galning. 

//Bajno Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback