Galet hos optikern

Idag var jag ledig och skulle till optikern kl 11. Naturligtvis försov jag mig och stressade järnet för att komma i tid. 
Det gillade inte min mage så min IBS (irriterad tarm) började ge sig till känna när jag kom dit med Chili. 
Optikern skulle byta ut glasen på mina bågar så jag lämnade de ifrån mig och gick ut på hundpromenad som en närsynt mullvad. 

Ungefär så här!

Tarmen blev mer och mer irriterad och ingen toalett fanns i närheten. 
Jag gick tillbaka till optikern med hopp om att glasögonen var klara och att jag sen snabbt kunde åka hem. 
Men nä då, inte fan var de klara. Tjejen sa att jag kunde sitta ner och vänta och få en kopp kaffe om jag ville. 
Jag sa att jag skulle vänta men blev sen mer och mer kallsvettig och panikslagen. 
Jag tog med mig Chili, kastade mig i bilen och körde hem utan glasögon!! 
Det fick liksom bära eller brista. 
För er som inte vet hur dåligt jag ser så kan jag tala om att jag inte ens ser den översta bokstaven på optikerns lästavla, den som är jättestor ni vet. 
Nåväl jag hann innanför dörren och .... 
Sen tillbaka till optikern och låtsas som om det var helt normalt att man är borta i 20 minuter utan att säga nåt. 

Med mina nya ögon fick jag sen en massa energi. Jag storstädade hela lägenheten och balkongen, tvättade och dammade. 
Jag lagade även middag och bakade en kaka, Silviakaka. 
Tusan vad god den är. 
Fick en snapchat av dottern och långa killen senare på kvällen. 

Det här var den bästa lediga dagen på länge, förutom att glasen till bågarna var skitdyra! Ha ha ha! Alltså, var får jag allt ifrån? 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback